Diuen que el lleó és el rei dels animals. Com al Rei Lleó, vetlla pels interessos de la resta d'animals i cerca l'equilibri entre totes les parts: carnívors i hervívors. Normalment els lleons cacen en grup,s coordinats però necessiten la iniciativa d'un d'ells per assolir el seu objectiu. De totes maneres tenen fama de mandrosos un cop han aconseguit la seva presa i han alimentat el seu grup. La reina en seria la lleona. Ella no s'adorm mentre el lleó fa una migdiada i està sempre alerta dels possibles perills cap al seu grup i protegeix constantment el menjar (no sigui cas que les hienes els hi robin). Tot i així pot arribar a ser sobreprotectora d'un grup de petits lleons en detriment d'uns altres. Podem aplicar algunes d'aquestes característiques a la figura del delegat o la delegada? Quines serien adients i quines no?
Avui hem d'escollir delegat/da i sotsdelegat/da. La figura de la delegada o el delegat és molt important a classe. Es tracta de fer de nexe d'unió entre els alumnes i el claustre de professors i la resta del actors implicats en el centrre, com l'AMPA. Les seves característiques han de ser les següents (compartides amb el/la sots-delegat/da):
- En primer lloc ha de mirar de crear un bon clima de comunicació a la classe. S'ha de fer amb la resta del grup, tenir una bona relació i saber mediar en conflictes ja sigui entre alumnes com entre alumnes i professors.
- En segon lloc ha de ser un canal d'informació entre els alumnes i el tutor i amb el claustre de professors. Per això assisteix a les reunions de pre-avaluació (a finals d'octubre) i d'avaluació trimestrals. Ha de saber distingir entre els problemes individuals de cada alumne i els que afecten a tot el grup.
- En tercer lloc ha de dinamitzar el grup a l'hora de fer activitats en comú. S'ha de saber motivar el grup i cohesionar-lo. Ajuda el fet que aquesta persona sigui veterana al centre i estigui implicada en activitats extraescolars.
- En quart lloc ha de fer un seguiment de les diferents problemàtiques sorgides al grup i firmar el full d'actes de les reunions a les que assisteixi. També aporta idees i suggeriments a les reunions de delegats, en cas que se'n realitzin, i que serveixen per compartir estratègies per millorar la participació i implicació de les famílies i l'alumnat a l'escola.
- Finalment, haurà de realitzar un curs de formació de delegats d'una hora el dia 20 d'octubre d'11:15 a 12:15.
EL VOSTRE TORN
- Quines característiques ha de tenir el delegat/la delegada de la nostra classe? (lleons i lleones)
- Qui ens pot representar millor?
- Tenim candidats/tes?
- Com votem? A mà alçada, amb vot secret... Escollim.
- Què significa hakuna matata? En quin idioma?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada